ГЛАВНИ МЕНИ
ИЗДАВАШТВО
НАШИ ПРИЈАТЕЉИ
This week we have a special, half price on delicious oranges!
This module can only be seen by people in the customers group or higher.
МОМЧИЛО ЋИРА ЖИВОТИЋ - ЧАРОБЊАЦИ СЦЕНЕ НЕКАД И САД
- Детаљи
- Датум последње измене четвртак, 22 децембар 2011 08:34
МОМЧИЛО ЋИРА ЖИВОТИЋ - ЧАРОБЊАЦИ СЦЕНЕ НЕКАД И САД
Момчило Ћира Животић рођен је 1931. године у селу Кула, општина Мало Црниће код Пожаревца.
Матурирао је у Пожаревачкој гимназији. На Академији за позориште , филм, радио и телевизију у Београду, (данас Факултет драмских уметности), дипломирао је 1954. године у класи професора Радомира Раше Плаовића.
Пре одласка на студије био је једну годину глумац обласног народног позоришта у Пожаревцу. После Академије глумио је у Народном позоришту Црне Горе на Цетињу. Дечјем позоришту "Бошко Буха" у Београду, у Атељеу 212 и Народном позоришту, такође у Београду, с којим је започео сарадњу још као студент 1951. године. Пензионисан је 1991. године и наставио је да игра у представама које су се одржале на репертоару. Бавио се луткарством у Дечјем позоришту "Бошко Буха" , на Телевизији Београд и "Сусретима четвртком" у Дому пионира у Боеграду. Играо је у више телевизијских драма и серија на Телевизији Београд. Играо је у домаћем филму инспектор, у режији Мила Ђукановића, 1965. године.
У размаку од девет година Момчило Ћира Животић (1931), глумац Народног позоришта у Београду, објављује своју трећу књигу.
Прва, под називом Чаробњаци сцене, појавила се 2000. године у издању Музеја позоришне уметности Србије, друга, Чаробњаци сцене плус, изашла је 2004. у издању Културно-издавачког центра "Српска кућа" у Пожаревцу, а 2009. појављује се и трећа књига, насловљена Чаробњаци сцене - некад и сад, такође у издању "Српске куће" у Пожаревцу. Том књигом се заокружује ауторова исповедна глумачка трилогија.
За разлику од прве две, трећа књига има нешто другачију композицију, стилски сложенију. Уместо простог ређања анегдостских збивања, аутор је прибегао начину исказа, који подсећа на драмску форму, јер је увео саговорника, своје друго ја (алтер его). Дакле, дијалог два агирајућа лица, односно своје удвојене личности, чиме је постигао живост у приповедању.
Зашто је аутор прибегао том начину приповедања? Шта је таквим дијалошким начином писања постигао? Питања се сама од себе намећу, а прави одговор моће дати сам аутор. А читалац може само да нагађа. Али после евентуалних недоумица са почетних страница. ускоро се заборавља форма исказа. Дијалог аутора и његовог двојника прихвата се као природан начин казивања. И својим двојником, помало грубо названим Будала, Ћира Животић прибегава самоироничном отклону, који и иначе карактерише његов стил писања.
Књига "Чаробњаци сцене некад и сад" је објављена 2009. године.